SQL SERVER da LINKED SERVER Kullanımı

Yayınlandı: Mayıs 21, 2010 / Ben'im YoRumlarıM, Software
Etiketler:, ,

SQL Server üzerinde farklı veritabanlarını kullanarak işlem yapmak mümkün.Aynı Server üzerinde bu işlemi kolayca yaparken network üzerindeki farklı serverlara erişebilmek için Linked Server kullanılır.Şimdi Bu Linked Server ayarlamasını nasıl yaparız onu görelim….

Öncelikle SQL SERVER a girip Server a bağlanıyoruz… ve daha sonra



Son olarak ben işlem yaptığım veritabanını System Databases içerisinde bulunan master database i seçtim ve
üzerine gelip New Query seçiyorum

Ve şimdi diğer serverda ki veritabanı yanıbaşımızdaymış gibi işlem yapabiliriz.Nasıl mı ?

Gurcan Veritabanı üzerinde önceden kullandığım “BilgisayarDetay” tablosunu kullanıyorum.
Eğerki Gurcan veritabanı üzerinden işlem yapıyor olsaydım

Select * From BilgisayarDetay

şeklinde kullanıyor olacaktım ve sonucunu şu şekilde alırız;

Fakat Master veritabanı üzerindeki bir query den Gurcan veritabanındaki bu tabloya ulaşmak istersem Linked Server kullanarak şu şekilde sorgumu oluşturuyorum

Select * From Openquery(TESTLINKEDSERVER,’select * From BilgisayarDetay’)

ve bu sorgumun sonucu da diğerinden farksız bir şekilde aynı sonucu verecektir.

Bu tarz queryleri geliştirebilmeniz mümkün kolaylar gelsin…;)

yorum
  1. nuhammet yağız dedi ki:

    Selam
    Aynı ağ üzerindeki serverler için çalıştı ancak Ben farklı bir dış ip üzerindeki servere erişip bu hizmeti kullanabilirmiyiz

  2. malik dedi ki:

    teşekkürler

  3. selami dedi ki:

    ben ayni network uzerinde iki farkli sql server icin bu islemi yapmak istiyorum. ama anlatilandan hic bise anlayamadim . hangisi kaynak, hangisi hedef.
    kaynak olarak sectigimiz serverda hangi database i sectigimizi nerden biliyor. ??
    ayrintili bi anlatim olsaydi cok iyi olurdu.

  4. kenan dedi ki:

    çok faydalı olmuş

  5. Toran dedi ki:

    Allah Razı Olsun

  6. Ali dedi ki:

    Teşekkürler, çok iyi.. Yabancı sitelerde bile yok bu şekilde mükemmel anlatan…

  7. Emre dedi ki:

    Faydalı ve güzel bir paylaşım. Teşekkürler

Yorum bırakın